Dagsrytme

Vi har en fast dagsrytme i barnehagen. Det hjelper barna til å forutse hva som skal skje og er med og å utvikle tidsbegrepet. Barna blir vant med å ha gode rutiner i hverdagen GODE VANER SKAPER TIDLIG

Barn lærer hele tiden gjennom erfaringer og gjentakelser, så hverdagsaktivitetene er like viktige som temaarbeid gjennom planlagte aktiviteter.

Når barna sier de bare har lekt i barnehagen så har de tilegnet seg masse kunnskap som er uvurderlig gjennom oppveksten og livet ellers.

Vi benytter alle hverdagsaktiviteter til læring og er opptatt av å ikke putte inn for mye i hverdagen men ha en god struktur på dagen.

Vi som voksne er tilstede og bevisste i måten vi samhandler med barna på gjennom dagen og jobber mye med gode samtaler, relasjonsbygging og samspill.

Dette er vår dagsrytme:

06.30               Barnehagen åpner

07.45 - 08.15   Frokost på avdelingene

09.00 -14.00    Kjernetid

09.00- 10.30    Gruppeinndeling og dagens aktivitet

10.30 -11.00    Lunsj

Etter lunsj er det soving og

hvilestund med lesing /lydbok for de som ikke sover

12.00- 13.30   Utetid

13.45-14.15    Ettermiddagsmat